نگرش دانشجویان نسبت به یادگیری شیمی، قبل و بعد از استفاده از کیت آزمایشگاهی مدارس مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که کیت عملی علاقه دانش آموزان را به یادگیری شیمی افزایش داده است.
این تجربه مثبت از کار آزمایشگاهی در ترویج یادگیری شیمی در مطالعات متعدد تایید شده است. تسفاماریام و همکاران پشتیبانی میکند که یک کیت آزمایشگاهی مدارس در مقیاس کوچک به دانشآموزان اجازه میدهد آزمایشها را به صورت جداگانه انجام دهند، و یادگیری فعال را افزایش میدهد و کلاسهای شیمی را جالبتر و لذتبخشتر میکند.
با توجه به فرصت هایی برای دست زدن به تجهیزات و مواد، دانش آموزان می توانند دانش پدیده ها را بسازند و مفهوم علمی را قابل ربط کنند.
فعالیتهای آزمایشگاهی نقش محوری در برنامه درسی علوم دارند. مربیان به طور مداوم از مزایای درگیر کردن دانش آموزان در فعالیت های آزمایشگاهی حمایت می کنند. تجربه عملی همچنین توسعه مهارتهای همکاری و ارتباط را تقویت میکند.
ادراک دانشآموزان از مدارس روستایی و شهری نسبت به آزمایشگاه عملی، قبل و بعد از استفاده از کیت آزمایشگاهی مدارس، در جدول 6 خلاصه شده است. بهبود علاقه به شیمی در بین دانش آموزان از هر دو نوع مدرسه که افزایش بیشتری در مدرسه روستایی ثبت شده است.
میزان رضایت در هنگام اجرای عملی استفاده از کیت نیز افزایش یافته است. دانشآموزان کار عملی را نسبتاً مفید و لذتبخش در مقایسه با سایر فعالیتهای آموزشی و یادگیری میدانند.
نظرات دانشآموزان در مورد سودمندی کیت در جدول 7 نشان داده شده است. برای موارد 1، 2، 6 و 13، 100 درصد دانش آموزان موافق هستند که کیت عملی به بهبود مهارت های آنها در کار با مواد شیمیایی و دستگاه در امتحان عملی کمک کرده است.
توافق شده است که این کیت فرصت بیشتری را برای عملی فراهم می کند و درک آنها را در زمینه اساسی بهبود بخشیده است. برای آیتم های 4، 5، 9، 10، 11، 12، 14، 15 و 16، بیش از 75 درصد دانش آموزان افزایش علاقه خود به شیمی را تایید می کنند و از تجربه کار مانند یک شیمیدان قدردانی می کنند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.